Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Musiksmak

Publicerad 2011-04-14 20:53:11 i Självcentrerat,

Jag har varit lite känd för min, enligt vissa andra, dåliga musiksmak. Själv tycker jag ju naturligtvis inte att den är dålig. Jag tycker att den är varierad. Den spretar hit och dit skulle man kunna säga.
Därför kunde jag inte låta bli att fylla i denna lista när jag såg den...

Din favoritlåt
Nästan omöjligt att svara på ju... finns ju hur många som helst... men blir nog Kate Bush med Wuthering heights eller Queen/David Bowie med Under Pressure... tror jag.
Din hatlåt
Hej, hej Monika... den gör mig fan galen.
En låt som gör dig glad
Cannelloni macaroni med Lasse Holm, såklart :)...haha
En låt som gör dig ledsen
Imagine med John Lennon... för att jag tänker att världen inte kommer bli bättre.
En låt som påminner dig om någon
The Black Crows med Hard to handle
En låt som påminner dig om ett ställe
Morrissey med First of the gang to die
En låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle
Räknas introt till StarTrek?..haha
En låt som du kan hela texten till
Mest svensk 90-talspop med säger Till dom ensamma med Mauro Scocco och The rose med Bette Midler. jag är inte så bra på att lägga hela texter på minnet ordagrant.
En låt du kan dansa till
If you wanna be happy med Jimmy Soul..hehe.. eller Bad Romance med Lady Gaga, men jag kan dansa till det mesta :)
En låt som får dig att somna
Air av Bach... för den lyssnade Beppe på :) Annars Book of Days med Enya
En låt av ditt favoritband
Jag har inget favoritband. Lyssnar på låtar jag tycker om, men inga specifika band. Men tycker om t.ex. låtarna Every you, every me och Post Blue med Placebo, en hel del låtar med Aerosmith och massor med Queen, bl.a. . Men i allmänhet lyssnar jag mer på soloartister än band tror jag.
En låt av ett band du hatar
Hatar är ju ett ganska starkt ord. Vette fan. Jag vet faktiskt inte.
En låt som är guilty pleasure
Ryska nationalsången? haha.. nej men vi säger The Black Parade med My Chemical Romance ( ja jag vet att det bara är 15åriga emos som lyssnar på dem)
En låt som ingen tror att du skulle älska
Känner man mig så blir man nog inte förvånad över någonting som jag kan tänkas lyssna på. Men vi säger Lät du henne komma närmre med Melissa Horn.... eller Popsicle med Not Forever.
En låt som beskriver dig
I am what I am med Gloria Gaynor :) Jag vet att det är en gay-låt men den är min themesong :)
En låt som du brukade älska men nu hatar
Kommer faktiskt inte på någon... tycker jag om en låt så slutar jag oftast inte att göra det.
En låt som du ofta hör på radio
Från och med du.... herregud vad de spelar den heela tiden.
En låt som du önskar att du fick höra på radio
Om med Lena Philipson..hehe... eller Gitarrer & bas, trummor & hat med Hästpojken.
En låt från din favoritplatta
Jag har ingen favoritplatta om man bortser från soundtrackplattor. Om jag får ta en sådan så säger jag The flame still burns med Strange Fruit och Jimmy Page från soundtracket till filmen Still Crazy :)
En låt du lyssnar på när du är arg
Mein herz brennt med Rammstein eller Smack my bitch up med The Prodigy
En låt du lyssnar på när du är lycklig
Grace Kelly med Mika eller nån schlager kanske.
En låt du lyssnar på när du är ledsen
Lyssnar inte på ledsen musik när jag är ledsen för det förvärrar... så hade nog lyssnat på någon av de redan nämnda låtarna eller American Pie med Madonna, Visit to Vienna med Sahara Hotnights eller Sexed Up med Robbie Williams.
En låt du vill ha på ditt bröllop
Nu är jag ju redan gift med vi säger Your song med Ellie Goulding
En låt du vill ha på din begravning
Ljuset med Björn Afzelius
En låt som får dig att skratta
Mitt lilla rygbylag med Galenskaparna/After Shave
En låt du kan spela på instrument
Absolut ingen alls... även om jag en gång i tiden kunde trumdelen till Wanderwall med Oasis
En låt du skulle vilja kunna spela på instrument
Jag skulle vilja kunna spela den där pianolåten ur filmen Pianot, den kändaste av dem.
En låt som får dig att känna dig skyldig
Varför skulle en låt få mig att känna mig skyldig? Men It´s a sin med Pet shop boys är bra :)
En låt från din barndom
R.O.C.K med Sha Boom...haha... älskade Sha Boom...
Din favoritlåt från den här tiden förra året

Shit... absolut ingen aning...

Så... låt mig höra er dom angående min musiksmak, eller ett litet smakprov av den snarare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela