Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här sitter jag

Publicerad 2011-04-20 11:16:15 i Allmänt,

Här sitter jag alltså... och känner mig som en lite kass mamma. Nico sover. Han skall egentligen sova en timma, men nu har han sovit i en och en halv. Borde ju därför väcka honom, men orkar inte för det är så skönt när det är tyst och lugnt. Funderar på att gå på toa. Njuta av att inte behöva kissa i raketfart.
En kvart till bara. Om en kvart väcker jag honom. Då lovar jag att vara en bra och kul mamma. Meninte just nu. Nu behöver jag vara en trött och egoistisk mamma en stund till.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-04-20 14:53:21

hoppas du fick lite lugn och ro <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela