Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tillfreds baby

Publicerad 2010-10-28 09:03:34 i Nytt på bebisfronten,

...och en tillfreds mamma :)

Igår tog jag och Hampus och kletade in hela Nicos huvud med barnolja och sedan fick han sitta med mössa på några timmar innan vi badade honom och schamponerade hans lilla huvud för att få bort skorven. Det fungerade, även om håret fläckvis försvann lite också... men det växer ju ut igen.

Vet inte om det var det att han blev av med den skliande skorven som gjorde honom lugnare, eller om han bara behövde ta igen den förlorade sömnen natten innan, men i alla fall somnade han vid 19 och sov till 3 på natten, vilket nog är någon form av rekord för honom.

Jag hade gått och lagt mig tidigt för att få sova och Hampus hade stannat i vardagsrummet för att jag skulle få lite ostörd sovtid. Han skulle "bara stanna där tills Nico vaknade första gången"...hehe stackarn, det blev en stund det.
När han vaknade vid 3 passade han på att tömma systemet lite också, jag hörde braket ända in i sovrummet..:)
Sedan var han nöjd och somnade om och sov till 6, åt och sov sedan till strax efter 8 då jag gick upp med honom.

Är en leende liten busbebis jag sitter med nu, men han är fortfarande lite trött tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela