Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sömnlös

Publicerad 2010-10-04 07:57:54 i Nytt på bebisfronten,

Nico sover inget vidare. Han gnyr och gnäller och lägger av den ena brakaren efter den andra. Min son har allvarliga flatulensproblem. Otroligt att så mycket gas kan rymmas i ett så litet barn.
Jag har därför knappt sovit alls sedan jag tog över bebisansvaret för fem timmar sedan. Känner mig rätt seg kan man säga, och när Hampus vaknar måste jag köra honom till bussen.

Har spenderat tiden med att leta efter fler sovpåsar till Nico. Inte de där tjocka alltså utan de som är som ett nattlinne som är ihopsnört längst ner. Verkar hopplöst. De enda jag hittar är på Lindex och det har jag redan köpt, men får väl köpa några till likadana, och Lundmyr of Sweden, men de har bara storlek 60.

Konstigt att det inte säljs fler. Sovpåsen var ju underbar. Lillen tycker om att kunna sprattla med benen därinne och få känna sig lite mer naken och jag kan lätt byta blöjor.
Någon som har tips om var man kan finna fler?


Nico slappar i sin sovpåse

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela