Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Shopping, bus och lite sömn

Publicerad 2010-10-07 08:11:18 i Shoppat,

Idag åkte jag tillsammans med Nico och plockade upp mamma för att shoppa lite på torget. Blev som alltid mest till lillen :) Två nya sovpåsar och en ny mössa (likadan som den förra men storleken mindre för han får den i ögonen) på Lindex och Polarn o Pyret. Sedan hamnde jag i leksaksaffären där jag köpte en babyspegel på hjul och dyyra mjuka klossar från Teddykompaniet, men Nico verkar gilla dem och de var ju så fina :)

När han blir lite större skall jag köpa dessa hårda klossar frånTeddykompaniet. Superfina.

Hittade ett hand-ch fotavgutningsset som jag köpte också. Efter det kilade vi till Gallerix och köpte ramar.

Var inne i en inredningsbutik på torget också som hade jättefina barnsaker. Små giraffkrokar bland annat som jag måste köpa sen nån gång. De hade även jääättestora barbapappor som man nästan hade kunnat ha som sittsäck. Nästan så jag funderar lite på om man skall köpa en sådan i julklapp till lillen. Fast det är ju mer jag som vill ha den än han. Å andra sidan vill han mest ha mat... haha.

När vi varit på torget hängde jag hemma hos mamma och pappa ett tag. Nico fick ligga på golvet och bli road av en stickad garntomte som morfar hittade. Var mycket uppskattat. Han sprattlade med benen som en tokig och tjoade glatt. På bara några dagar har han nu blivit mycket mer verbal och använder massa olika små ljud för att förmedla sitt humör.

När jag kom hem upptäckte jag att jag glömt senaste numret av min nya favvo-tidning YourLife hos föräldrarna. Ännu mer typiskt att vårt internet hade lagt av så hade inget att göra (för er som missat det har vi ingen tv). Så jag gick och la mig..hehe. Nico somnade bredvid mig i sängen och sov 5 timmar, och då hade Hampus hunnit komma hem. Sedan åt han, somnade om och sov 5 timmar till! Har nog aldrig hänt.
Dock sov han efter det bara 1 timma innan han ville ha lite mat igen, och sedan ytterligare bara 1 timma. Då var klockan runt 6 på morgonen och Nico ville upp och busa. Fick gunga honom i babysittern och då log han med hela ansiktet och tjöt av fröjd. Efter en liten stund av det var han redo att somna om.

Nu skall jag nog ta och beställa en nattlampa i form av en sköldpadda. Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag trodde att Hampus skulle gilla den, och mycket riktigt :) Han tyckte bestämt att det var den nattlampan vi borde ha :)
Idag är förresten Hampus ledig...härligt :)... men han kommer nog hänga mest i studion eftersom han fått hem sina nya studioprylar (som tidigare ägts av Robert Broberg minsann) så han vill dona och möblera om där nere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela