Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Så kul så jag mår illa

Publicerad 2010-10-22 13:34:04 i Nytt på bebisfronten,

Kan inleda med att jag hatar snö, och så kommer skiten redan i oktober! Varför jag hatar snö och is? För att blir halt på vägarna såklart. Om jag ogillar bilkörning och bilåkning i vanliga fall så innebär den vintertid ren terror. Ja, det händer att jag gråter. Har inga vinterdäck på än heller vilket känns som en mardröm för mig.
Vet inte hur det skall gå för Hampus att ta sig till jobbet nu heller. Moppen känns liksom inte som ett alternativ.

Nico har sovit en del idag och har annars varit på gott humör även om han vill bli road ganska mycket. Jag gjorde roliga ljud och spexade så mycket att jag böjade må illa. Nu sitter jag i soffan och kan inte röra mig utan att det känns som om jag skall kräkas. Det är fan inte lätt att vara en kul mamma, men vill ju vara det eftersom Hampus är en kul pappa. Nico tycker att Hampus är såå mycket roligare och det känns ju orättvist.

Nico har förresten en kul grej för sig. Om man vissar så håller han andan...haha. Jag antar att det börjat med att Hampus visslat för honom så han fått lite av vinddraget i ansiktet - Nico tror nämligen att han skall kvävas då så han drar instiktivt in ett långt andetag genom näsan och håller sedan andan lite. Svårt att förklara men det ser kul ut, lite som en vinprovare som doftar på vin.
I alla fall... nu förknippar han tydligen visslingarna med detta så mycket att man kan vissla på långt avstånd och han gör fortfarande sin lilla sniffning. Otroligt festligt, och han tycker själv att det är kul också. Egentligen lite skumt eftersom kvävning, inbillad eller verklig, inte är något man brukar anse vara speciellt roande :).

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-10-22 14:13:16

Tokunge! Det kan nog stämma att han håller andan för vinddraget. Jag har hört om hurtiga föräldrar som satt sin lilla bebis i cykelstol lite för tidigt och glad i hågen cyklat ut en tur medan bebisen hållit andan och sedan blivit "traumatiserad" och inte velat cykla på lång tid! :) Sant eller ej vet jag faktiskt inte...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela