Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Rådjursvarning

Publicerad 2010-10-10 19:41:27 i Allmänt,

Jag höll på att krocka med ett rådjur, eller två, på väg hem från affären... men min snabba hjärna räddade mig :) Kom runt en krök och ser ett rådjur hoppa över vägen en liten bit fram... och tänker genast att ett rådjur kommer likt en olycka sällan ensamt så jag bromsar kraftigt trots att rådjuret redan passerat... och mycket riktigt fanns det ett till bredvid vägen. Dock var det inte det rådjuret som var närmast att krockas med för det stod snällt kvar. Rådjur nummer ett hoppar dock tillbaka igen... men då körde jag redan så långsamt att det inte var några problem.

Ibland är det tur att man kör som en kärring :)

Bebis sover vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela