Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Prohomo

Publicerad 2010-10-16 10:16:24 i Åsikter,

Jag tycker att det är himla skönt att Hampus inte har några fördomar (gällande det mesta, alla har ju några fördomar tror jag). Ingen av oss hade brytt sig ett dyft om Nico skulle vara gay. Man hoppas bara att Nico själv kommer känna detta; att han får vara den han är i våra ögon och att han själv blir fördomsfri och tolerant. Hade varit jobbigt om han blev nazist... då hade jag nog blivit lite sorgsen... Men fattar inte mamman i Aftonbladet som bröt all kontakt med sin son för att han var med i SD. Finns nog inget som skulle få mig att ta avstånd från mitt eget barn, även om man inte behöver hålla med om allt eller tycka det är toppen.

Som Hampus sa till mig igår: Jag tycker du har fel, men jag respekterar sin åsikt.
Han är bra min man :)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2010-10-16 12:35:06

Bra tänkt! Självklart finns det en del saker som skulle göra en rejält ledsen, men då handlar det om saker som t.ex. mord, misshandel etc.

Postat av: Vanessa

Publicerad 2010-10-16 14:33:59

Hej!

Jag tror också det är svårt att sluta älska sitt barn.

Jag skrev ett inlägg om SDs intrång i Sverige, ta gärna en titt!



http://blogg.mama.nu/vanessa/2010/09/22/ar-a-a-och-o-battre-nu/



Tack och på återseende!



Vanessa



http://blogg.mama.nu/vanessa/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela