Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

OMG

Publicerad 2010-10-15 08:20:41 i Nytt på bebisfronten,

Har inte sovit så mycket i natt. Nico har haft magknip och hanterat detta genom att knorra högljutt och vilja äta lite grann en gång i halvtimmen ungefär.
Varje gång man lyft upp honom han han satt igång och fisa ljudligt. Och den stanken... omg... den går inte att beskriva. Det finns inget annat i världen man frivilligt skulle fortsätta hålla i om det började lukta så! Ibland får jag till och med lite kväljningar och tvingads hålla andan tills stanken minskat något.

Vill ju dock inte att lilla plutten skall märka att han nästan gasar ihjäl sin stackars mor. Så ler, pussar och kommenterar pruttarna glatt - och på ett sätt gör de ju en lite glad för man vet att trycket i hans mage släpper. Och hans vältajmade och oerhört högljudda fisar har ju ganska ofta fått oss att skratta högt. Som när vi var i väntrummet hos barnläkaren och Nico ligger i barnvagnen och avfyrar hela arsenalen och alla andra i väntrummet stirrar på mig och Hampus och undrar vem av oss det är som är helt socialt missanpassad och nästan skiter ner sig offentligt.



Nu har Hampus gått till jobbet och lillen är nerbäddad bredvid mig i sängen. Förhoppningsvis skall jag få några lugna timmar till, och H skulle inte stanna så länge på jobbet idag trodde han.
Sedan är det helg. Fan vad veckan gått fort. Blir lite rädd och tänker att Nico snart kommer vara 15. Visst är bebistiden sååå jääävla jobbig, men han är ju så satans söt och go. 

När jag var liten brukade jag fantisera om att jag skulle uppfinna ett medel som man skulle ge till katter så att de var kattungar för alltid, kanske skulle funka på bebisar med :) Fast då skulle det inte finnas några att ta hand om dem för alla föräldrar skulle sakta förtvina och dö..haha

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2010-10-15 12:04:43

Ja, man kommer nog sakna bebistiden. När den är över så kommer man bara ihåg det bra oxå. Är nog därför så många skaffar fler barn :-)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-15 21:24:25

På babysim har bebisarna speciella badbyxor som inte släpper ut bajs om dom råkar bajsa i vattnet. Dom badblöjorna som säljs i livsmedelsaffärerna är inte godkända men dom speciella badbyxorna går att köpa i alla affärer som säljer barnsaker.



Hoppas magknipen går över för er lille!

Trevlig helg!



Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela