Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ok då, lite mer blödig

Publicerad 2010-10-13 11:49:09 i Att inte vara en milf,

Jag har ju tidigare hävdat att jag minsann inte blivit mer blödig än innan jag fick barn. Inte helt sant har jag nu märkt Både jag och Hampus är mer känsliga än innan vad gäller verkliga händelser som involverar barn.

Igår läste jag i tidningen om den lille tvååringen som blev kidnappad av en galning i Skåne. Var helt lugnt tills jag läste delen där det stod om hur mamman stått en bit ifrån och ropat till sin son att inte vara rädd och att mannen var snäll, för att den lille pojken inte skulle vara rädd. Då blev det tjockt i halsen och tårarna vällde upp.
Det var så rörande hur hon kämpat för att hålla sig lugn för sitt barns skull och jag tänkte på hur det hade känts om det var Nico, på att man skulle göra vad som helst för sitt barn.

Så ok då, lite mer blödig har jag blivit. Lite.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-10-13 19:32:16

Och värre blir det =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela