Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nytt namn

Publicerad 2010-10-22 17:44:29 i Kärleken,

Idag kom det äntligen - brevet jag väntat på. Brevet som meddelar att det nu är registerat att jag har ett nytt efternamn :) Nu är jag en fru på riktigt...hihi.

Något att glädjas över när eftermiddagen i övrigt bestått av att försöka lugna hysterisk bebis. Vet inte vad som är fel. han bara gnäller och gnäller med korta små pauser då och då när man lyckas distrahera honom. Övertrött skulle jag tro.

Just nu vill han att man håller honom i handen hela tiden. Innan dess ville han lyssna på speldosa. Dessförinnan lyckades jag hålla honom lugn en lång stund genom att läsa Tomtebobarnen för honom :)

Hoppas han somnar sen så vi kan äta middag oc se film i lugn och ro. Blir potatis, fläsk och löksås och den gamla filmen The last supper. Handlar om några universitetsstudenter som varje helg bjuder hem en gäst på middag och filosofiska diskussioner, och om personens åsikter inte faller dem i smaken så dödar de gästen..haha.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-10-23 11:45:16

här är det iaf så att blir det gnälligt så behöver hon sova en liten stund. skönt att även hon kommit på detta :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela