Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nära-döden-upplevelse

Publicerad 2010-10-17 18:46:19 i Allmänt,

Idag var jag med om något riktigt läskigt.

Åkte iväg förut till affären för att köpa mat till lillen. När jag kör hem så kör man på ett ställe upp för en backe som även svänger lite. Jag kör ganska långsamt, som tur var, eftersom det precis varit 50 och min bil inte har den starkaste motorn i världen.
När jag kommer över backkrönet ser jag en bil köra åt mitt håll i den motsatta filen - om en sportbil jämsides med den i min fil, som kör rakt mot mig i en jävla hastighet! De är så nära att jag medan jag står på bromsen bara hinner tänka att "Nu är det kört". Jag hinner sedan knappt vrida ratten för att styra bilen mot diket förrän de andra bilarna är framme. Bilen som kör i rätt fil tvärbromsar den med medan sportbilen precis lyckas svänga in framför den och sniker min front med centimeters marginal.

Jag tänkte inte ens på att stanna eller någonting utan körde vidare hem i typ 40 km/timme samtidigt som jag skakade och storgrät. Jag trodde verkligen att jag skulle dö! Det var ren  tur att han inte körde rakt på mig.

Läskigt.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-10-17 22:39:33

Fy va otäckt! Jag förstår att du inte gillar att köra bil när du verkar möta fartdårar, rådjur mm var och varannan dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela