Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lite saknad

Publicerad 2010-10-26 10:18:44 i Självcentrerat,

Jag vet ju att min graviditet inte var en dans på rosor. Illamåendet from hell, foglossningssmärtor så jag svimmade, evigheter tillbringade i sängen... men jag tycks förtränga allt det för jag saknar att vara gravid.

Saknar den stora magen. Känslan av att ha en till där inne, att aldrig vara ensam, att inte bara vara en utan två. Det var en magisk känsla. Saknar också hur man blev behandlad, hur andra såg på en. Man var lite speciell. Kände sig lite som en livsskapande gudinna :)

Jag önskar Hampus också kunde få uppleva det, den känslan. Visst suger det att män inte också kan ta hand om förlossningar och annat smärtsamt, men vi kompenseras av graviditeten... Känslan av att vara ett levande mirakel.

Att jag grät och grät och sa att jag inte ville vara gravid med och att det var helt vidrigt... det har jag glömt :)

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-10-26 10:28:16

jag saknar åxå att vara gravid och jag saknar förlossningen åxå. dock vågar jag inte göra om det för jag har säkert inte samma tur igen hehe...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela