Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Likes and dislikes

Publicerad 2010-10-14 10:41:12 i Självcentrerat,

Tog ett tag innan jag fick ätit då Nico, såklart, bestämde sig för att han med ville äta - just då. Han fick gå före och sedan behövde han roas lite innan han ville sova igen.

Anyway... idag tänkte jag bjuda lite på vad jag tycker om och inte tycker om. Inte så att alla kommer tänka ÅH VAD INTRESSANT! men ändå... man behöver ju inte läsa om man inte vill :)

Personer och saker jag tycker om
(familj och vänner borträknat för det är ju rätt självklart, för mig)

Henrik Kruusval - programledare för Landet Runt. Jag tycker att han är störtkul :)
Chips - var tidigare galen i Estrella Dillchips, men under och efter  graviditeten har det skiftat till Svenska Lantchips
Böcker - är en bokmal, har alltid varit och kommer alltid vara
Katter - gillar alla djur (nej, inte kryp) men katter är klara favoriter
Richard Dawkins - en klok man
Maria Wetterstrand - en klok kvinna
Gekås i Ullared - ingen som missat det tror jag
Puttinuttiga saker - är en sucker för rosa, hello kitty, glitter och fluff men har fått lägga band på mig
Gamla möbler - hade vi haft råd hade vårt hem sett ut som ett hembygdsmuseum
Potatis - kan rabbla potatisrätter som shrimp-killen i Forrest Gump
Quentin Tarantino - coolaste filmerna
StarTrek - nog ingen som missat det heller
Plugga - är lite av en nörd
Sällskapsspel - men vi har sällan sällskap så blir inte mycket med det
The Big Bang Theory, Dexter, Bones, Criminal Minds, House MD, Flash Forward, The Event m.fl.
Loppmarknader - oh I love it
Failblog.org - jag har en hemsk humor
Pyssla - på olika sätt

det får räcka... jag gillar ju såklart en hel del fler saker och har säkert glömt en del riktiga favoriter, men men

Personer och saker jag INTE tycker om (ej medräknat uppenbara saker som djurplågare, våldtäktsmän etc)

Maud Olofsson - hon gör mig ofantligt irriterad
Belinda Olsson - tycker en debattledare skall hålla sig opartisk, och det klarar hon icke
Springa - uusch
Kikärtor - riktigt äckligt
Malin Wollin - den där jobbiga fotbollsfrun med sina idiotiska åsikter
Små kryp som rör sig snabbt - tvestjärtar, fy faen
Köra bil - kommer jag aldrig gilla
Ringa till myndigheter och annat löst folk - telefoner kan göra mig lite nervös
All skit som visas på tv - för mycket för att nämna, har för övrigt ingen tv
Att jag inte är rik - hur störande är inte det?
Hundöron i böcker - big no-no
Människor som rättar sig efter normer eller grupptryck utan att tänka själva - dvs. mååånga :)

Stör mig på massor, men nu orkar jag inte mer.
Sammanfattningsvis är jag en väldigt positiv och lättroad människa som ofta stör mig på andra människor och gnäller mycket :) Om jag skulle skriva en helt ärlig, men kort, beskrivning kanske den skulle se ut så här:

30 år, gift med ett barn och två katter (varav en alltid luktar illa). Bor i hus på landet men drömmer om större timmerhhus på andra ön. Socionom med magisterexamen i socialt arbete, och som pluggat mycket sexologi och lite annat. Önskar i framtiden forska eller försörja mig på mitt skrivande (får ta mig i kragen gällande det). Konstig humor. Ganska lat. Rätt snäll, omtänksam och förstående men tycker ofta att människor är idioter. Familjekär och trivs bäst med att vara med just familj, ser mina föräldrar och min bror även som några av mina bästa vänner.
Vill mer än jag orkar. Fysiskt klen, mentalt stark. Miljöpartist. Ateist. Pratar väldigt mycket (min man är oftast snäll och låtsas lyssna). Skulle överleva en zombieattack enligt test på internet. Tycker att schlagerfestivalen är superkul och att bokmässan är en av årets höjdpunkter. Älskar sci-fi. Har små fötter och väldigt små händer. Har börjat få gråa hår.

That´s me. Säg till om jag glömt något viktigt.
Som barn var jag en prinsessa i träskor

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-10-14 14:15:48

Kan bara instämma i att Lantchipsen är de godaste! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela