Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jättejinx

Publicerad 2010-10-15 00:59:22 i Nytt på bebisfronten,

Jag skulle aldrig skrivit igår att Nico blivit så mycket bättre. Snacka om jättejinx. Nu har han haft två skitskumma dagar. Går mest bara runt och tänker: Vad fan hände nu?

Hela kvällen fick jag och Hampus hjälpas åt med att gemensamt försöka komma på hur vi skulle få Nico att sluta gåta hysteriskt. Tillslut gick det, men hade hunnit få superhuvudvärk på kuppen, genom följande steg (betänk att detta utspelar sig under flera timmar):

1. Hampus försöker mata - går ej = Nico fullständigt hysterisk
2. Hampus rapar honom = Nico lugn i fem minuter, sedan hysterisk
3. Jag gör magmassage och knäböj (på honom) = Nico lugn i fem minuter, sedan hysterisk
4. Jag byter blöja = Nico lugn på skötbordet, sedan hysterisk
5. Jag försöker mata = Nico hysterisk
6. Jag gör magmassage och använder sköldpaddan som gör stjärnor i taket för distrahering = Nico lugn i fem minuter, sedan hysterisk
7. Jag går runt med honom = Nico lugn i fem minuter, sedan hysterisk
8. Hampus sitter och hoppar med honom, pratar med honom och använder sköldpaddan som distrahering = Nico lugnar långsamt ner sig
9. Hampus matar honom = Äter 150ml
10. Jag rapar honom = lugn och trött
11. Jag lägger honom = Nico somnar

Sedan sov han ca 4-5 timmar innan han vaknade och ville äta igen. Åt helt skumt så han satte i halsen rejält, spydde och blev hysterisk en stund men fick i sig ca 130ml. Rapade och bytte blöja innan jag bäddade ner honom igen. Just nu sover han ganska oroligt men hoppas att han kan sova ett långpass.

Åh vad jag önskar jag kunde se in i den lilla hjärnan ibland och fatta vad fansen som pågår. Hur han kan gå från glad och nöjd till totalt rabiat. Han har dock inte bajsat idag = inte bra.

Detta inlägg skulle kunna vinna pris för mest "=" i samma inlägg.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-10-15 09:20:43

ja du ibland är det svårt å veta vad dom vill. man undrar om dom inväntar att man ska göra rätt.. "sådääär ja hoppa med mej och visa mej sköldpaddan. TACK äntligen fattade ni" hehehe.

Postat av: Emilia Killman

Publicerad 2010-10-15 15:56:38

Nico kanske är allergisk, laktosintolerant eller något? Det låter ju som att han inte e helt bra i magen stackarn :P Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela