Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ang. kläder

Publicerad 2010-10-13 16:30:17 i Kommentarssvar,

Fick en kommentar av Emma angående att man kanske borde unna sin bebis lite dyrare kläder ibland, och visst något enstaka plagg kan jag hålla med om... eller om det är ett plagg man kan växa i (som sovpåse) men Nico har t.ex. de senaste veckorna växt ca en storlek i veckan så har jag tur kan jag använda det jag köper i två, högst tre, veckor och då tycker jag bara att det är onödiga pengar att lägga. Mycket av det jag från början köpte hann han inte använda alls innan han växte ur det.

Sedan att unna sig själv dyra kläder så är jag ingen klädmänniska på det sättet - så kanske inte så konstigt att jag inte vill köpa dyra kläder till Nico :) Trivs lika bra i billiga kläder och köper oftast inte kläder mer än kanske tre gånger om året. Lodis-Emma, det är jag det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela