Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vem behöver sömn?

Publicerad 2010-11-17 08:46:43 i Nytt på bebisfronten,

Jo, jag då. Väntade uppe på Hampus igår och sedan när han kom hem blev det att vi pratade lite och såg lite Star Trek... och tiden gick och tjoff så var den 2 på natten innan jag somnade... och 4 började Nico bli orolig. Så sammanfattningsvis har jag nu på typ 29 timmar sovit 2. Persikoaktigt, som man hade sagt i USA.

Hade totalnojja vad gäller Nico i natt. Först var jag orolig eftersom han varit så trött och ätit så lite. Hans senaste dygn har sett ut så här:
Åt kl. 6 igår (150ml)
Halvsov sedan till strax efter 8 då han åt ca 100 ml, och åt resterande någon timme senare.
Var vaken till 11 ungefär (osäker på exakt tid då mamma hade hand om honom då när vi kämpade med bilen) och sov sedan fram till strax efter 14 då jag väckte honom för att jag tyckte att han behövde äta. Sedan var han vaken till strax efter 16 och åt både kl 15 och 16, men var slö och grinig och halvlumrade en hel del.
Somnade sedan och sov till 22 då Hampus kom hem och vi kom överens om att han ätit så lite under dagen att vi ville väcka honom och ge honom mat.
Han åt då 150ml, och var först grinig men sedan på strålande humör och testade olika ljud som han sedan själv hade kul åt. Han somnade dock om så fort vi la honom i sängen efter att han ätit, rapat och fått ny blöja.
Sov till 2 då han själv vaknade och ville äta. Somnade om och började kl 4 sova oroligt men vaknade inte för att äta förrän kl. 6. Nu sover han fortfarande.
Med andra ord är han väldigt slö och hoppar över en hel del av sina måltider.
Som tur är vi skall vi ju ändå till BVC idag så får ta upp det då.

Min mamma skall köra oss till BVC eftersom vi inte har någon bil för tillfället. Något nytt på den fronten kanske någon undrar (eftersom antagligen så väldigt många sitter och funderar på just min bilsituation)...Verkstaden ringde igår och sa att det var e spricka i locket på fördelardosan... Den blir klar imorgon. Ny bil på fredag...hoppas vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela