Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nummer två

Publicerad 2010-11-09 06:20:51 i Att inte vara en milf,

När man fått barn är det som sagt var fritt fram att prata bajs hur mycket man vill, barnets bajs vill säga. Vuxenbajs är fortfarande lite tabu. "Fina flickor bajsar inte" stod det klottrat på väggen på skolans toalett när jag var liten. Kanske är det så, men faktum är att de flesta får lite magkrångel direkt efter förlossningen.

"Säg till när du kunnat bajsa" sa sköterskan på bb.
"Det gjorde jag för några timmar sedan" svarade jag
"Men förlossningen var väl i förmiddags?" frågade hon förvånat

Så... då hade jag alltså nemas problemas. Men nu, tre månader senare, har magen satt sig på tvären... rejält. Har plågats i en vecka ungefär. Helt sjukt jobbigt.
Igår köpte jag dock tabletter på apoteket och hurra de tycks hjälpa. Kanske kan jag och magen nu bli vänner igen. Egentligen borde den dock få be om ursäkt. Borde vara det minsta man kunde begära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela