Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kommentarssvar

Publicerad 2010-11-02 10:49:59 i Kommentarssvar,

Det där med plastad frotte förstår jag inte. Min grabb, som är ungefär i Nicos ålder, har aldrig kissat igenom så det har blivit blött på någon filt eller madrass...

Gött för dig. Nico kissar utanför blöjan (eller vad man skall kalla det) oftast en gång om dagen i alla fall. Det går i perioder dock. Beror lite på vilken typ av blöja han har och/eller om han är "på gränsen" mellan två blöjstorlekar.
Eftersom verkligen alla rekommenderade mig att köpa plastad frotté innan så antar jag att jag inte är ensam om "problemet". Dock är det väl som allt annat, att det varierar mellan barn. Jag är i alla fall väldigt glad att jag hade det hemma när vi kom hem från BB.

Kommentarer

Postat av: Mamma!

Publicerad 2010-11-02 12:05:28

Ja det är ju helt individuellt det där;) Om barnet ligger på sidan eller på rygg. Har i alla fall använt plastad frotté till båda dig och din bror när ni var små och det var en välsignelse redan då:) Det är oftast inte frågan OM utan NÄR den dagen kommer då de kissar igenom:) Då är det bra att vara förberedd för det är INTE roligt att behöva tvätta madrassen som man ju oftast bara har en av.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela