Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ingen liten lort

Publicerad 2010-11-22 10:13:00 i Nytt på bebisfronten,

Idag körde jag bil... i snö.. och jag var inte ens rädd :) Why? För jag har en ny grym bil..haha. Känner mig mycket nöjd med mig själv.

Min förkylning är aningens bättre.. i näsan. Nu sitter den i halsen och lungorna i stället. Hostar som den värsta lungsotpatient och Hampus fick i natt vara beredd på att serva mig när jag vrålade: "Hfaffhej" (papper) med munnen full av slem. Jag älskar att dela med mig av sådant här äckel..haha.

Om Nico blivit smittad återstår att se. Han ligger på febergräns (men det har han gjort ända sedan vaccineringen typ), han låter till och från lite snörvlig i näsan (men det gör han ibland i valiga fall med) och han är trött och grinig.

Att han varit superkinkig på nu på morgonen kan dock ha två helt andra förklaringar:
1. Han ville äta mycket mer än vanligt vilket jag inte fattade först, dvs han blev inte mätt när flaskan var slut
2. Han levererar i skrivandets stund ett stort lass i blöjan.. dvs. det kan ha varit pre-poop humör

Mina planer för dagen:

1. Byta blöja och, igen, försöka få Nico att ta en liten tupplur
2. Slänga kläder i tvättmaskinen
3. Ringa Telenor
4. Betala Tradera-köp (vinteroverall 200kr, snickarbyxor 1kr + frakt)
5. Sortera foton i album
6. Vila

Så småningom hämta Hampus vid bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela