Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ingen bra mamma när jag är sjuk

Publicerad 2010-11-20 01:03:17 i Allmänt,

Jag är fan en usel mamma när jag har feber. Helt förvirrad. Höll nyss på att knäcka ena handleden av mig då jag i panik försökte ta mig upp snabbt då jag insåg att Nico varit ledsen en stund men att jag bakat in hans gråt i mina feberdrömmar.

Feberdrömmen gick förresten ut på att min bror kom på besök och ville prata med Nico. Jag sa att Nico sover men min bror sa att det spelade ingen roll och försvann in i Nicos rum. Hör sedan massa konstiga ljud och går in och ser att min bror ligger typ halvt i och halvt utanför barnsängen, typ hänger över staketet eller vad man skall kalla det. Jag frågar va fan han sysslar med och han svarar att han skall sova där. Men du får ju inte plats, säger jag. Spelar ingen roll, säger han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela