Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Han blev trött

Publicerad 2010-11-13 14:04:56 i Nytt på bebisfronten,

Nico har ju inte velat sova på dagarna det sista, men idag har jag aktiverat honom en hel del. Vi har kollat i böcker, pratat massor, hoppat, han har fått sitta på olika ställen, han har legat på mage och på rygg på olika ställen, lekt flygplan lite grann, kollat på olika leksaker och en del andra små övningar. Kanske var det detta som gjorde att han efter sin lunchmåltid blev riktigt riktigt riktigt trött. Vi har nog aldrig sett honom så trött.

Han somnade mitt i maten och sedan... ja ni ser själva.


Sover i sin pappas knä


Totalt avdäckad


Hampus satte honom upp men då somnade han sittande och bara
vek sig dubbel.


Han gick helt enkelt inte att väcka.

Så när vi skrattat klart åt honom så la vi honom i sin säng där han sov gott ett tag. Han var dock inte beredd på var han skulle vakna så plötsligt hör jag riktiga gallskrik av ren fasa från hans rum. Rusar in och där ligger han och stirrar med skräck på mobilen ovanför sängen, helt förvirrad, och storgråter.
När jag lyfte upp honom klamrade han sig fast vid mig och gömde ansiktet mot min axel. Lilla plutten.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-11-13 14:32:23

haha komiskt, han hade lite å ta igen han :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela