Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Du är vad du äter, sägs det

Publicerad 2010-11-12 08:42:46 i Allmänt,

Men är man också som det man tittar på? Är följer lite (aktuella) TV-serier som jag tycker om... undrar om de kan säga något om min personlighet...

The Big Bang Theory - en av de roligaste serierna ever. I love nerds. Både min och Hampus favorit.

Criminal Minds
- det är bara jag som ser denna. Är en sucker vad gäller serier som handlar om jakt på seriemördare (och vanliga mördare)

Bones
- som sagt var tycker jag om serier där de löser brott och jagar mördare. Hampus tycker inte så mycket om den eftersom deras teknik är lite överdriven och orealistisk.

Dexter
- en favorit hos oss båda. Enda serien där man vill att seriemördaren skall komma undan :)

Grays anatomy
- bara jag som ser denna. Sjukhusserier tycker jag om, och denna är en av de mest underhållande.

The United states of Tara
- en ny favorit för mig. Personlighetsklyvning är ju alltid skoj liksom.

The Walking Dead
- en ny serie vi båda älskar. Zombies, you got to love it :)

House MD
- en elak doktor som löser mysterier i form av underliga sjukdomar. 2 in 1 vad gäller sjukhus och gåtor (även om det inte är mordgåtor).

How I met your mother
- kommer på andra plats på listan över roligaste serien, efter Big Bang Theory.

Flash Forward
- riktigt spännande scifi som vi båda tycker om. Lite rädd att den skall vara en evighetsserie utan riktiga svar som Lost (en serie jag snabbt tröttnade på).

The Event - verkar lovande hittills tycker vi båda. Aliens och en mystisk komplicerad intrig. Gäller dock samma som Flash Forward, dvs jag hoppas de får ihop storyn snyggt.

V
- ganska seg... men det är ju aliens. Originalet är dock bättre.


Serier vi följde men just nu har en liten paus ifrån, men ser dem då och då.

Stargate Universe
- jag har alltid gillat Stargate-serien men denna är lite seg. Som en såpa i rymden, som Hampus brukar säga.

Caprica -
spin of på Battlestar Galatica, men den utspelar sig innan den serien. Lite seg början.

24
- vi älskar 24, men kan behöva en paus från den ibland för den är så beroendeframkallande.


Serier jag ser när jag inget annat har att göra:


CSI
- brukade vara en av mina absoluta favoriter, men inte riktigt samma sak utan Grissom.

Fringe
- som en modern Arkiv X, men har inte riktigt kommit in i den.

Lie to me
- småkul om hur man avslöjar lögnare.


Vi brukade se:


The IT crowd
- också en himla kul serie, engelsk, om nördar.


Vad gäller svenskt tvprogramutbud så brukar vi se:


Arga snickaren
- man får tips om hur man bygger (och inte bygger) samtidigt som man kan skratta åt andra människors idioti.

Landet Runt
- ja, vi är lite pensionärer..haha.. men programledaren är så rolig.

Antikrundan
- pensionärsvarning här med, men vi älskar gamla grejer.

Debatt/Uppdrag granskning
- ses ibland beroende på topic.


Gamla serier vi för alltid kommer älska:


Alla StarTrek serierna
- jag älskar dem alla. Hampus älskar alla förutom Deep Space 9. Rymd, nostalgi, spänning, aliens... they got it all.

Battlestar Galactica
- en serie som nästan fick en liten depression när den tog slut. Frak vad den var grym. Rymd, robotar, spänning, en mystisk intrig.... *sucka längtansfullt och nostalgiskt*

Arkiv X
- The truth is out there. Hur kan man inte älska en serie som skapade en paranoia i halva världen?

McGyver
- han kan göra bomber av det du har i handväskan, och jag ville gifta mig med honom som barn :)

A-team
- roliga karaktärer, fartfyllt och ingen dör någonsin oavsett hur mycket man skjuter och spränger :)


Om mitt val av TV-serier säger något om mig så borde det väl vara att jag är en nostalgisk och morbid nörd som älskar aliens och zombies och har en hypokondrisk tendens.... nåt sånt :)

Har säkert glömt någn serie... men så får det va

Kommentarer

Postat av: Mamma!

Publicerad 2010-11-12 09:28:39

Haha, ja nog är det nördigt alltid (säger jag som ser på ungefär samma) Undrar vad det säger om oss som människor Emma:)))

Postat av: sofia

Publicerad 2010-11-12 11:47:25

OH MY!! hahaha.. det enda jag ser i serieväg är greys... men anser att det blivit sjukt dåligt de sista säsongerna men följer det av gammal vana. annars ser jag på idol och ensam mamma söker, samt filip och frediks allehanda program :D

Postat av: Tess

Publicerad 2010-11-12 18:14:35

MacGyver var min första förälskelse :-D Tror faktiskt serier man följer kan säga något om hur man är som person och vad man gillar. Undrar vad det säger om mig att nästan alla serier jag gillat lagts ner efter bara några få säsonger och/eller aldrig fått något riktigt avslut :-/ Tänker t.ex. på Hulken, Moonlight, Earth 2, Roswell...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela