Du är vad du äter, sägs det
The Big Bang Theory - en av de roligaste serierna ever. I love nerds. Både min och Hampus favorit.
Criminal Minds - det är bara jag som ser denna. Är en sucker vad gäller serier som handlar om jakt på seriemördare (och vanliga mördare)
Bones - som sagt var tycker jag om serier där de löser brott och jagar mördare. Hampus tycker inte så mycket om den eftersom deras teknik är lite överdriven och orealistisk.
Dexter - en favorit hos oss båda. Enda serien där man vill att seriemördaren skall komma undan :)
Grays anatomy - bara jag som ser denna. Sjukhusserier tycker jag om, och denna är en av de mest underhållande.
The United states of Tara - en ny favorit för mig. Personlighetsklyvning är ju alltid skoj liksom.
The Walking Dead - en ny serie vi båda älskar. Zombies, you got to love it :)
House MD - en elak doktor som löser mysterier i form av underliga sjukdomar. 2 in 1 vad gäller sjukhus och gåtor (även om det inte är mordgåtor).
How I met your mother - kommer på andra plats på listan över roligaste serien, efter Big Bang Theory.
Flash Forward - riktigt spännande scifi som vi båda tycker om. Lite rädd att den skall vara en evighetsserie utan riktiga svar som Lost (en serie jag snabbt tröttnade på).
The Event - verkar lovande hittills tycker vi båda. Aliens och en mystisk komplicerad intrig. Gäller dock samma som Flash Forward, dvs jag hoppas de får ihop storyn snyggt.
V - ganska seg... men det är ju aliens. Originalet är dock bättre.
Serier vi följde men just nu har en liten paus ifrån, men ser dem då och då.
Stargate Universe - jag har alltid gillat Stargate-serien men denna är lite seg. Som en såpa i rymden, som Hampus brukar säga.
Caprica - spin of på Battlestar Galatica, men den utspelar sig innan den serien. Lite seg början.
24 - vi älskar 24, men kan behöva en paus från den ibland för den är så beroendeframkallande.
Serier jag ser när jag inget annat har att göra:
CSI - brukade vara en av mina absoluta favoriter, men inte riktigt samma sak utan Grissom.
Fringe - som en modern Arkiv X, men har inte riktigt kommit in i den.
Lie to me - småkul om hur man avslöjar lögnare.
Vi brukade se:
The IT crowd - också en himla kul serie, engelsk, om nördar.
Vad gäller svenskt tvprogramutbud så brukar vi se:
Arga snickaren - man får tips om hur man bygger (och inte bygger) samtidigt som man kan skratta åt andra människors idioti.
Landet Runt - ja, vi är lite pensionärer..haha.. men programledaren är så rolig.
Antikrundan - pensionärsvarning här med, men vi älskar gamla grejer.
Debatt/Uppdrag granskning - ses ibland beroende på topic.
Gamla serier vi för alltid kommer älska:
Alla StarTrek serierna - jag älskar dem alla. Hampus älskar alla förutom Deep Space 9. Rymd, nostalgi, spänning, aliens... they got it all.
Battlestar Galactica - en serie som nästan fick en liten depression när den tog slut. Frak vad den var grym. Rymd, robotar, spänning, en mystisk intrig.... *sucka längtansfullt och nostalgiskt*
Arkiv X - The truth is out there. Hur kan man inte älska en serie som skapade en paranoia i halva världen?
McGyver - han kan göra bomber av det du har i handväskan, och jag ville gifta mig med honom som barn :)
A-team - roliga karaktärer, fartfyllt och ingen dör någonsin oavsett hur mycket man skjuter och spränger :)
Om mitt val av TV-serier säger något om mig så borde det väl vara att jag är en nostalgisk och morbid nörd som älskar aliens och zombies och har en hypokondrisk tendens.... nåt sånt :)
Har säkert glömt någn serie... men så får det va