Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Aliquando et insanire iucundum est

Publicerad 2010-11-16 14:45:16 i Nojjor och galenskap,

Ibland önskar jag att jag var galen. Jag är väl kanske inte riktigt som jag ska nu heller. Men ibland önskar jag att man var riktigt galen. I alla fall för ett litet tag. Att man bara kunde släppa loss. Göra helt oväntade saker.

Jag får sådana tankar ibland. Nästan tvångstankar. Någon frågar vad jag arbetar med och jag vill hitta på något riktigt oväntat bara för att se deras reaktioner.
- Vad sysslar du med då?
- Jag gör porrfilmer med kökredskap.
Vad skulle någon svara på en sån sak?

Eller ta på sig kanindräkt och sätta sig i ett hörn på Lindex och skratta hysteriskt. Klättra ner i frysdisken på Coop och slänga frysta ärtor omkring sig. Man hade säkert att himla roligt som galen. Ett tag. Tills de spärrade in en.

Men då skall man vara så där ohämmat glatt galen. Inte mörk och svår och diagnostiserad. Sådant skall man inte skämta om för det är hemskt och tragiskt. Jag vill bara få ha små stunder då världen och människorna i den inte kan nå en på det negativa sättet.

Sån är jag när jag tycker saker är jobbigt. Då vill jag bli galen.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-11-16 15:07:13

du så brukar jag med känns. kunna med att göra något helt sjukt! haha fasen av kul det hade varit.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela