Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Alien

Publicerad 2010-11-13 10:35:39 i Nytt på bebisfronten,

Har ni sett filmen Alien när en läskig krabbliknande varelse sätter sig fast på folks ansikten? Så vill Nico att jag håller min hand när han skall sova. På hans ansikte. Lite udda.

Nu kanske någon tänker att herregud hon kväver sitt barn, men nej. Han vill att jag skall ha tummens fingertopp på ena kinden, lillfingrets fingertopp på den andra och tre fingertoppar i pannan. Särade fingrar och gott om luft framför ansiktet. Som en slags healing, och hela tiden knådar hans små fingrar min hand.

Tänk att det som jag ser som bara en hand. En väldigt funktionell och användbar del av min kropp, men ändock bara en hand, för honom är något mycket mer. Trygghet. Något att hålla i sin gör världen lite mindre skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela