Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vad hände med julstämningen?

Publicerad 2010-12-23 20:02:22 i Allmänt,

Är det bara jag eller är det väldigt lite julstämning bland folk i år? Jag har hört få julsånger spelas och när jag var och handlade idag var det inga trevliga gójul-hälsningar som folk utbytte. Känns som om att man nästan hade kunnat missa hela julen om man inte var uppmärksam.

Blir väl annat imorgon hos föräldrarna där mamma pyntat fint och julmat kommer ätas. Nästa år skall jag ha förberett bättre och skall skapa julstämning åt plutten här hemma med. Nu har jag ett år på mig att hitta och skapa julpynt jag gillar.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2010-12-23 21:00:22

Här var det julstämning i dörren idag. Postbäraren plingar på och har med sig en bunt paket. När han gick önskade han god jul :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela