Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

När någon man älskar inte mår bra

Publicerad 2010-12-01 14:50:43 i Allmänt,

Jag är socionom så man kan ju tro att jag skulle vara någon slags expert på att hantera jobbiga känslor hos andra, men det är jag inte. Det gör ont i mig att se den jag älskar så mycket vara ledsen. Riktigt ont.

Man vill göra något. Göra allting bra igen, men det kan man ju inte. Kan bara finnas där. Men även att finnas där kan vara svårt. Vill han prata eller lämnas ifred? Skall jag vara respektffullt nedstämd eller agera som vanligt och försöka lätta upp stämningen? Distrahera eller konfrontera?
Han vet dock att jag finns där när som helst och att han bara behöver säga till, och det känns bra... men inte nog. Skulle vilja kunna göra mer.

Men jag förstår honom, att han är ledsen. Världen förlorade en riktigt fin människa. En människa som berörde och utstrålade värme. En av de goda.

Kommentarer

Postat av: Filippa

Publicerad 2010-12-01 19:57:26

Man känner sig aldrig tillräcklig när ens nära är ledsna. Mina tankar finns med er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela