Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min hjärna smälter

Publicerad 2010-12-22 16:55:12 i Nytt på bebisfronten,

Så känns det. SÅ trött är jag. Som jag skrev innan ville Nico inte alls sova hos sin mormor och morfar, och icke heller hos sin gammelmormor och gammelmorfar. Att bryta sina rutiner och sova borta funkade inte alls för honom. Han bara grät, av trötthet och ilska.

När vi kom hem hade han hunnit bli övertrött så nu vägrar han också sova. Bara gråter och gråter och drar hysteriskt i sin kudde och sin snutte. Drar och drar tills han får den i ansiktet och då gråter han för det med. Just nu har han noll förmåga att komma till ro, och både jag och Hampus är helt utmattade och svimmar av snart.

Vad gör man? Han måste ju sova någon gång tycker man. Nico instämmer dock ej. Aldrig, tycks han tänka.

Kommentarer

Postat av: FIlippa

Publicerad 2010-12-30 13:33:03

Ungefär sådär hade vi det på julafton hemma hos min sambos mamma. Tillslut fick han halvligga i min famn medan jag gick runt och vaggade. Då blev han tyst och kunde samtidigt titta lite runt och efter 5-10 min så somnade han av trötthet. På så sätt lurade vi nog honom. Han fick vara med och titta med med vaggande så kunde han inte hålla ögonen öppna längre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela