Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jakten på pizzan

Publicerad 2010-12-25 21:13:50 i Allmänt,

Vi har vant oss vid att bo i stan insåg vi när vi bestämde oss för att beställa pizza och köpa godis idag. Tog bilen ner till "samhället" och upptäckte att båda pizzeriorna (en hade tydligen kursat), mataffären och till och med bensinmacken var stängd. Helt dött var det...

Fick mig att undra vad det beror på... Är det så att människor på landet:
1. är mindre serviceminded?
2. är mindre hungriga?
3. har bättre framförhållning?

Men har man bestämt sig för att man vill ha pizza så MÅSTE man ha pizza. Hade dock nästan gett upp men då jag inte tänkte köra hem tomhänt så körde 7 km (på ett ungefär) till för att komma till den Statoil-mack jag visste hade öppet. Där köpte jag snacks av olika slag... och då visade sig att mot alla odds var pizzerian i samma hus öppen... Blev nästan lika förvånad som pizzasnubbarna blev när de fick en kund :)

Kvällen räddad :) Något gött måste man ju ha när ens man legat bakis i sängen hela dagen :) Men han förtjänar att ha lite skojsigt då och då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela