Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jaha då var det morgon igen

Publicerad 2010-12-23 07:12:37 i Nytt på bebisfronten,

Det är konstigt, men när jag har ansvaret för Nico vaknar jag när han gråter men när Hampus har ansvaret så gör jag det inte. Därför vet jag som vanligt inte hur Nico var i början av natten. Vi hade ju problem med att få honom att sova först, men sedan somnade han och sov gott. Jag tror han vaknade och åt nån gång men var nog inte alltför svår att få att somna om under Hampus pass.

Själv fick jag gå upp första gången klockan 3. Han åt och somnade om direkt. Man tog ut flaskan, satte i nappen och han vände sig själv så han låg på sidan, gossade ner sig i kudden och viftade lite snabbt med handen åt mig som för att säga "du kan gå nu". Samma sak när jag matade honom runt 05.30.
Dock har han efter 06.30 vaknat några gånger och vill att man ger honom nappen och gnyr lite så han är väl på gång att vakna. Trodde han ville upp så gick själv upp men det var bara en luring så nu sitter jag här i onödan. Kanske tar och slumrar till lite på soffan om ett tag om han inte vaknar igen.

Trots hans jobbiga dag vad gäller sömn igår så känns det ändå som framsteg. Klarar man av den oftast jobbiga kvällen så sover han sedan ok på natten. Det gör mig inget att jag måste mata honom några gånger så länge han snabbt somnar om efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela