Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Irriterande katt

Publicerad 2010-12-31 09:56:09 i Allmänt,

Min ena katt heter Norpan och hon har fyra utmärkande drag.

1. Hon är mycket fet... som en boll
2. Hon är korkad, mycket korkad
3. Hon har extremt mycket tovor så man får klippa henne hela tiden
4. Hon luktar alltid bajs, även om man precis badat henne... därav smeknamnet Bajskatten

Jag tänker lite på låten i Vänner, SmellyCat, när jag tänker på Norpan. Hon fattar ju inte att hon luktar mindre gott och fattar inte varför inte alla vill gosa med henne. Hon har dock sina charmiga drag.

Ett av hennes mindre charmiga drag är hennes extremt dåliga tajming. Varje gång Nico skall somna och man precis fått honom att komma till ro, så gör Norpan något av följande:
1. Jamar jättehögt upprepade gånger
2. Kraffsar hysteriskt på dörren
3. Försöker hoppa upp på något och misslyckas med efterföljande fall och braklandning
4. Lyckas med sitt hopp och river istället ner allt som finns på hyllan/bordet där hon hamnat

Det är tur för henne att jag inte slår katter (eller andra djur.. eller människor). Nu drabbas hon bara av mördande blickar och framvästa svordomar.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-31 11:58:27

har ni provat att banta henne? med viktreduceringsfoder alltså?



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela