Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det tar sin tid

Publicerad 2010-12-11 19:20:00 i Allmänt,

Att städa med bebis tar tid. Jag har idag lyckats städa och pynta en hel del, men har också stökat ner en hel del i pyntarprocessen.... Har imorgon på mig också för Hampus kommer hem på kvällen.

Det som skall göras imorgon är:

* Plocka undan allt överblivet pynt och stuff från köket

* Piffa till det sista i soffan

* Ta bort överblivet pynt från vardagsrummet

* Dammtorka överallt

* Städa det sista i sovrummet plus pynta där

* Tvätta mer kläder

* Dammsuga överallt

* Städa lillens rum

* Städa toaletten

* Dammsuga trappan

* Fixa till nya bordet i källaren och eventuellt flytta en byrå

Kvar för Hampus att göra:

* Hänga upp lampa i kök och vardagsrum

* Sätta upp ljusslingan på altanen

Nu skall jag lägga mig och hålla min plutt sällskap och vila och inte oroa mig över sådant som jag för närvarande oroar mig för. Yepp.

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2010-12-11 20:54:05

Känner igen det där. Det blir verkligen lite här och där när man har bebis :-) Tog mig en hel dag att städa och pynta enbart köket för någon vecka sedan...hehe :-) Nu har jag påbörjat vardagsrummet. En hel del kvar där och sedan är det Connors rum kvar. Undrar om jag är klar till jul? Jag sa till min sambo att denna gång får nog julpyntet vara framme lite längre än vanligt eftersom det tagit sådan tid att få fram det...:-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela