Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det där med mat...

Publicerad 2010-12-01 08:48:55 i Allmänt,

Kom på en sak med tanke på att jag har skumma matvanor och sånt... men innan jag berättar kan jag lova att detta aldrig sker längre, och absolut aldrig kommer ske när jag lagar mat till Nico i framtiden... så behöver ingen oroa sig för det.

Förr brukade jag alltid ta fram och tina köttfärs och glömma bort det. Kom alltid på det dagen efter och då tänkte jag att Äh, det går nog bra ändå. Och så tillagade jag och åt köttfärsen som legat framme ett dygn. Och så blev jag sjuk. Man skall med andra ord inte äta köttfärs som legat framme... magen gillar icke detta.

Och det har inte hänt en gång.... nej, minst fem gånger har jag gjort så. Man kan ju tycka att man borde lära sig av sina misstag... men i just denna fråga verkar det som om min snålhet (vill ju inte kasta mat), min lathet (orkar inte tina ny köttfärs) och min hunger i kombination är starkare än min självbevarelsedrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela