Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag eller natt

Publicerad 2010-12-14 06:03:19 i Allmänt,

Är väl morgon antar jag. Hampus har åkt till jobbet. Han var så trött stackaren. Jag gjorde några ostfrallor halvt i sömnen och skickade med honom.

Idag skall jag nog bara vara hemma. Fixa lite. Ta det lugnt. Andas. Förhoppningsvis sova lite.

Kan fortfarande inte smälta att det var en stor älg utanför igår. Måste berätta lite mer ingående om hur det gick till. Skulle alltså hämta Hampus på kvällen. Går ut och ser att det står en bil parkerad vid våra brevlådor och tänker att de är några som hämtar sin post. Sätter Nico i bilen och spänner fast honom. Bilen står kvar och jag börjar undra vad det är för idioter som bara stannat mitt på vägen. Ser att någon står där på vägen en bit framför bilen och ropar ett frågade Hallå? Personen vänder sig mot mig och pekar uppåt vägen och bara säger: Ser du inte? Ser du inte?
Jag kikar runt bilen och ser att precis ovanför min utfart (där jag måste backa ut) ser man en stooor älgrumpa. Älgen står med hela bakdelen på vägen, frambenen i diket och mumsar på träden på andra sidan av vägen.
Mannen på vägen informerar om att de tutat och allt möjligt men att den bara vägrar flytta på sig. Efter en stund tar den ett steg fram till och då passar bilen på att smita förbi baken på den, och jag vill ju inte vara sämre så backar helt enkelt ut bilen nästan bredvid älgen som står kvar och äter helt oberörd (hade ju vart just min tur om den sparkat sönder hela bilen).

Idag skall jag förresten spåna lite på ett (lite hemligt) projekt jag och min kära make kanske skall ta för oss. Känns som det kan bli bra faktiskt. Bara man får en bra struktur på det hela.

Igår postade jag det lilla hemliga paketet med förresten...tihi. Men det var såpass sent att det nog inte kommer fram förrän i morgon.

Ja, ja...nu skall jag försöka få mig lite vila kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela