Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 8 av 30 - Ett Ögonblick Del 2

Publicerad 2010-12-03 07:03:41 i Självcentrerat,

Del 2 är det lite mer nostalgiska ögonblicket

Så här i juletid (ja, lite i förtid då kanske) kan jag dela med mig av ett fint barndomsminne.

När jag gick i förskolan skulle man ha julklappsutdelning bland alla barnen som gick till så att föräldrarna själva fick köpa en present till sitt barn för en mindre summa och lämna in till förskolan. Sedan delades de ut av en tomte vid ett litet firande innan julavslutningen.

Min mamma hade verkligen lyckats med att hitta något passande för den lilla slant man fick lov att lägga. När jag, 5 år gammal (eller om jag var 6), öppnade paketet så tyckte jag att det var det vackraste jag någonsin sett. Det var en ängel av plast, inte mycket mer än 1 dm hög. Vackert målad med ljusbrunt hår, ett sött litet ansikte och vingar med guldstänk på. Ängelns klänning var vit med guldfärgat mönster i form av snöflingor.
Vad jag älskade den ängeln, och den var en av mina käraste ägodelar under hela min uppväxt.

Efter många flyttar försvann den vilket jag sörjde, så min glädje var str när jag gick igenom massa gamla kartonger nu när jag flyttade till huset och återfann min kära ängel. Nu är hon inte bara julpynt utan står året runt på en hylla i köket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela