Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 8 av 30 - Ett ögonblick Del 1

Publicerad 2010-12-03 06:56:01 i Självcentrerat,

Finns ju oerhört många fina ögonblick man skall kunna dela med sig av. Väldigt svårt att välja måste jag säga. Har därför valt att göra detta till tre inlägg och dela med mig av, just precis, tre ögonblick.

Detta är Del 1 - Det lite roliga ögonblicket

Jag växte alltså upp på en bondgård med mina föräldrar. Till saken hör att min pappa kan verka vara en mycket lugn och sansad man, men är en person med riktigt sjuk humor. Få människor kan få mig att bli så chockad, men man skrattar ju mycket åt det i efterhand.
Andra exempel på hans humor förutom ögonblicket jag skall dela med mig av var när jag satt i köket som tonåring och plötsligt ser ett avhugget rådjurshuvud kika in genom fönstret, eller när det knackade på dörren och jag öppnade och får en spade med en liten ödla på uppkörd i ansiktet. Hahaha.

Så till ögonblicket jag tänkte dela med mig av. Jag är i yngre tonåren och mitt inne i min hästfas. Pappa är i stallet och ropar på mig. När jag kommer dit ser han ut precis som vanligt och frågar sådär lite i förbifarten om det är mina ryktborstar som ligger i spannen som står en bit bort.
Spannen han pekar på är en vit spann med lock och jag är ganska säker på att jag inte lagt något i den men för säkerhets skull går jag dit, lyfter på locket och böjer mig så att min ansikte är nästan precis över spannen.
POFF - två möss hoppar rakt upp i nyllet på mig! och i bakgrunden hör man pappa asgarva.

Sån är han, min pappa :)

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2010-12-03 15:14:05

Haha vilken pappa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela