Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dag 26 av 30 - Mina rädslor

Publicerad 2010-12-22 20:46:02 i Självcentrerat,

Hahaha... nej men seriöst... jag orkar inte gå in på allt. Jag är rädd för mycket, så himla mycket... men kan dra en del av dem.

Katastroftänkade - detta innebär att jag är rädd att hemska olyckor skall hända och drabba nära och kära. Just denna rädsla har jag dock lärt mig bemästra en hel del.

Transporteringsrädsla - jag är rädd för att åka bil, åka buss och lite rädd för tåg. Tycker mopeder och även cyklar är obehagliga, och skulle aldrig åka motorcykel. Flyga innebär dödsångest gånger tusen.

Hypokondriker - huvudvärk är hjärntumör, feber är hjärnhinneinflammation, hudutslag är cancer and so on.

Sedan är jag även i vuxen ålder rädd för utklädda människor som tomten och vidriga satans clowner (filmen DET är väl delvis orsak till det).

Är även rädd för: mörker, ballonger, bada på djupt vatten, ha huvdet under vatten, berg och dalbanor och allt liknande detta (åker typ ingenting på Liseberg), att hoppa i hissar, stå på huvudet, slå kullerbyttor.... och en hel del annat.

Efter att min bror hälsade på och sa "Tänk om du en natt skulle höra en främmande röst på babyvaktsmottagaren från någon som pratar inne i Nicos rum... typ en gammal läskig gubbe typ" så känner jag även lite obehag inför mottagaren...haha

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2010-12-23 17:14:05

hehe.. jag är inne i en hjärnblödningsfas just nu. tror att ALLT är hjärnblödning. jävla jobbigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela